תיאור מקרה 04.04.2019

תיאור מקרה: Parvimonas micra במיקום לא צפוי

Parvimonas micra, חיידק אנאירובי, גראם חיובי, כמחולל נדיר עבור אבצס באזור הפסואס (psoas)

Parvimonas micra, חיידק אנאירובי, גראם חיובי, קוקי (cocci), הינו מחולל נדיר עבור אבצס באיזור הפסואס (psoas). צוות רופאים יפנים מבית החולים האוניברסיטאי של העיר נגאסקי פרסם החודש בכתב העת המדעי Journal of Medical Case Reports תיאור מקרה של מטופל עם אבצס של האיליופסואס שנגרם ע"י P.micra.

הרופאים מדווחים על גבר אסיאתי בן 81 שהתייצג עם תלונות על חום יום טרם קבלתו. ב-CT בטן התגלתה מסה בצפיפות נמוכה בשריר האיליופסואס הימני, המעיד על אבצס בפסואס. הרופאים ביצעו ניקוז פרקוטנאי של האבצס CT guided.

לאחר שליחת תרביות של האבצס ותרביות דם למעבדה נמצאו בדיקות חיוביות ל-P.micra. עם זאת, למטופל לא היה מוקד עיקרי של זיהום.

על בסיס ממצאים אלה, ניתנה אבחנה ראשונית של אבצס ב-psoas שנגרם על ידי P. micra. הטיפול שהוחל היה Ampicillin / sulbactam  1.5 גרם, לווריד כל 8 שעות. ביום 7, ספירת תאי הדם הלבנים של המטופל חזרה לנורמה. ביום 20, רמת ה-CRP שלו ירדה ל-0.35 mg / dl.

Iliopsoas abcesses הנגרמים על ידי חיידקים אנאירוביים הם נדירים יחסית, וכאלו הנגרמים על ידי P. micra הם נדירים במיוחד. הצוות שמדווח על המקרה מסכם שרופאים צריכים להיות ערים לאפשרות כי P. micra עלול לגרום לאבצס באיליופסואס.

מקור:

Sawai, Toyomitsu, Satoru Koga, Shotaro Ide, Sumako Yoshioka, Nobuko Matsuo, and Hiroshi Mukae. "An iliopsoas abscess caused by Parvimonas micra: a case report." Journal of Medical Case Reports 13, no. 1 (2019): 47.

נושאים קשורים:  מחקרים,  אבצס באיליופסואס,  הפסואס,  P. micra,  חיידק אנאירובי,  תיאור מקרה
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו