חדשות 04.12.2017

פרוצדורות מורכבות בשידור חי מחדר צנתורי הלב בסורוקה לכנס הקרדיולוגיה

צוות המערך הקרדיולוגי של "סורוקה" יעביר היום בשידור חי לכנס ICI 2017 פרוצדורות מחדר צנתורי הלב: השתלת מסתם אאורטלי בצנתור, השתלת מתקן חדשני בווריד הראשי של הלב, צנתור כלילי מורכב מאוד בחולה בן 91

אתמול (ראשון) החל בתל אביב הכנס הקרדיולוגי השנתי הבינלאומי ICI 2017 –Innovations in Cardiovascular Interventions  למשך שלושה ימים. בהשתתפות אנשי מקצוע מתחום הקרדיולוגיה מהארץ ומהעולם. זהו כנס בינלאומי יוקרתי העוסק מדי שנה בקרדיולוגיה התערבותית, בעיקר בצנתורים. מטרת הכנס היא לספק לקהל המשתתפים ידע, מידע מעודכן וכלי עבודה מעשיים, אשר ישמשו אותם בעבודתם.

צוות המערך הקרדיולוגי של המרכז הרפואי סורוקה, בראשותו של פרופ' דורון זגר, יעביר היום בשידור חי פרוצדורות מורכבות וחדשניות מחדר צנתורי הלב בבית החולים. מעבדת צנתורי – הלב מכילה את כל הטכנולוגיות המודרניות ביותר שקיימות בתחום של קרדיולוגיה פולשנית ומאפשרת לבצע את הפעולות הרפואיות בתנאים אופטימליים. המערכת הקיימת בחדר הצנתורים מאפשרת מדגם רחב של אפשרויות לצפייה איכותית בכמות קרינה נמוכה יותר.

כחלק מהכנס יועברו היום בשידור חי שלוש פרוצדורות מורכבות וחדשניות :

  • השתלת מסתם אאורטלי בצנתור. המסתם האורטאלי נמצא בין החדר השמאלי לאבי העורקים. הוא נפתח בסיסטולה כדי לאפשר לדם לזרום קדימה לכיוון הגוף ונסגר בדיאסטולה ובכך מונע חזרת דם אחורנית לתוך החדר השמאלי. כמו בכל המחלות של המסתמים גם במקרה של המסתם האורטלי ישנם מצבים שגורמים להצרות או לדליפה של המסתם ולעיתים שני המצבים גם יחד. בפרוצדורה חדשנית זו, התותב חדיש ובעל מנגנון השתלה מיוחד בהשוואה לאחרים, מאפשר יציבות המודינמית טובה מאוד בחולים מורכבים.
  • השתלת מתקן חדשני בווריד הראשי של הלב שמטרתו לשפר את זרימת הדם הכלילית ולהקל על הסימפטומים בחולה הסובל מתעוקת חזה קשה ואשר אינה מתאימה לטיפול בניתוח או בצנתור רגיל. גם פעולה זו בוצעה עד כה במקרים מעטים בלבד.
  • צנתור כלילי מורכב מאוד בחולה בן 91 הסובל ממחלה כלילית קשה- ירידה קשה בתפקוד הלב והצרות של העורקים הכליליים.  העורקים הכליליים מספקים דם לשריר הלב, למערכת ההולכה שלו ולמרכיבים נוספים של הלב. עקב הסיכון הגבוה בפעולה יבוצע הצינתור תחת הגנת משאבת עזר המגנה על הלב בעת הפעולה שמאפשרת ומעניקה יציבות המודינמית במהלך הפרוצדורה. עד כה בוצעו בארץ פעולות בודדות בלבד בשימוש במשאבה זו .

הפרוצדורות יבוצעו על ידי רופאים בכירים במערך הקרדיולוגי: ד"ר קרלוס כפרי, מנהל יחידת הצנתורים בסורוקה, ד"ר אדוארד קויפמן, ד"ר מירי מרקין וד"ר ז'אן מרק ויינשטיין .

נושאים קשורים:  כנס ICI 2017,  השתלת מסתם אאורטלי בצנתור,  סורוקה,  מחקרים,  שידור חי
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו